Mój komentarz video do Ewangelii na kolejny dzień, zawsze o godz. 22:00.

dodaj komentarz subskrybuj

Komentarze

danusia, 2017-11-30 15:52:38

Dzisiaj w jednym niemalże zdaniu o.Michał bardzo wymownie ujął treść: "...uduszą się z braku grzechu i nauczą się przez to zmartwychwstawać w Chrystusie"-pięknie."I rzekł do nich: «Pójdźcie za Mną, a uczynię was rybakami ludzi»."Mt 4, 18-22 Całkiem poważnie we znaki ,jak nigdy, daje mi się astma i rzeczywiście coraz częściej myślę że taki stan doprowadzi mnie do śmierci i wierzę także ,do zmartwychwstania :)

ewa maria, 2017-11-30 12:48:49

(*)... wieczny odpoczynek racz mu dać Panie!

czciciel, 2017-11-30 12:27:18

dziś rano zmarł zasłużony Kapłan , Ks. Włodzimierz Maziarka mój Przyjaciel , tak bardzo podobny do Chrystusa , Jego niezwykłą czułość poczytano Mu za hańbę , Jego wierność za odstępstwo , Jego miłość za wynaturzenie , Chwała Tobie Boże za Jego życie i Przyjaźń która w potrzebie zastępowała mi Ciebie ...

ewa maria, 2017-11-30 12:12:48

@ Kropeczko/ Akwarium - takie 100 litrowe z pełnym oprzyrządowaniem też miałam. Cudo, ale klejone. Ryb i roślin całe mnóstwo... (lubiłam Bojowniki i Hokejki). Było ciekawsze od telewizora! :-) Ciągle jednak drżałam, że pęknie i ta cała masa wody zaleje mi parkiet i sąsiadów pode mną. Teraz ludzie są dla mnie najważniejsi! Panie zachowaj mnie w dobrym zdrowiu, abym mogła i potrafiła wspomagać ich.

Teresa 2, 2017-11-30 11:29:42

Chrystus dzis zadaje nam wazne zadanie i odpowiedzialne , u Jezusa bezrobocie nam nie grozi.

czciciel, 2017-11-30 11:01:15

Pan naszym Światłem i Zbawieniem naszym ... jak bardzo trafne w Drodze Nowej Ewangelizacji zdarzają się słowa : Bóg powstaje w Zgromadzeniu Boskim (...) ujmijcie za sierotą i uciśnionym , wymierzcie sprawiedliwość nieszczęśliwemu i ubogiemu ! Uwolnijcie uciśnionego i nędzarza , wyrwijcie go z ręki występnych ! lecz oni nie zrozumieli , nie pojmują błąkając się w ciemnościach (...) w tym kontekście Bóg mówi : Jesteście Bogami wszyscy Synowie Najwyższego / z psalmu 82 /...

Jolanta, 2017-11-30 08:46:41

Nie potrafię głosić Słowa Bożego tak, jak Apostołowie, ale mogę to robić inaczej, jak umiem. Wystarczy moje świadectwo w zwykłych codziennych sytuacjach: odważnie rozmawiać o kwestiach etycznych, spokojnie przedstawiać racje Kościoła, nawet gdybym była po ludzku na straconej pozycji, umieć odmówić, gdy jestem namawiana do grzechu. Swój system wartości opierać na Bogu i na Prawdzie i pamiętać, że idąc za Jezusem, nie ma opcji pośredniej. Idziemy, albo nie.

., 2017-11-30 08:03:15

Macie piękne wspomnienia, ja pamiętam jedynie akwarium i nieustannie mnożące się Pawie Oczka - Gupiki i jeszcze tarło, które urządziłyśmy mieczykom w naszej zakonnej celi, rano znalazłyśmy jedną rybkę na podłodze, okazało się, że w słoiku były dwa samce… Rybna porażka…Oby z ludźmi było lepiej:)))

., 2017-11-30 08:00:54

Tylko w drodze za Ukrzyżowanym i Zmartwychwstałym Nauczycielem będę stawała się uczniem. Bycie uczniem uzdalnia mnie do powoływania kolejnych uczniów. Jezu, czyń mnie każdego dnia na nowo swoim uczniem, zasłuchanym w Twoje Słowo, rozdającym Twoje słowo, chroń mnie od pokusy bycia nauczycielem.

Grzegorz, 2017-11-30 07:43:16

Nigdy nie wciągnęło mnie wędkarstwo, ale wspomnienie ewy marii bardzo fajne :) Poza tym przypomniało mi rodzinne wakacje sprzed stu lat w Złockim i Leluchowie. Co za piękny zakątek Polski! Pozdrav!

Grzegorz, 2017-11-30 07:35:28

Podobnie jak ryby, które głosu nie mają, Ewangelia nie wspomina o tym, że zostawiając sieci i łódź, uczniowie wypowiedzieli jakiekolwiek słowa. Byli pociągani po dwóch, więc mogli dyskutować między sobą, roztrząsać na lewo i prawo wszystkie za i przeciw swojej, życiowej przecież, decyzji. Nie ma o tym mowy. Przypomina to wdowę, która nie zastanawiała się czy wrzucić jeden czy oba pieniążki. Ewangeliczny radykalizm, który bardzo ciężko mi przychodzi. Dziękuję Ojcze Michale. Ave Maria, Stella Maris!

czciciel, 2017-11-29 23:48:48

jest taka menora kształtem przypominająca górę u której centralna świeca jest najwyżej a pozostałych sześć poniżej , razem dają cudowne światło , a tak w ogóle to każda menora swym kształtem przypomina połowę tarczy a właściwie CENTRUM , TO CO NAJWAŻNIEJSZE ... uczniowie powołani do służby przypominają owe sześć świec co jednym blaskiem z Chrystusem mają świecić tak by " Lud który siedział w ciemności ujrzał ŚWIATŁO WIELKIE " czyli Boga / Iz. 4, 16 . / My czyli Wy " jesteście Światłem świata " / Iz. 5 ,14 . / by Chrystus był uwielbiony w każdym z " cienistej krainy śmierci " / pow. / Uczniowie powołani usłyszą zaraz osiem błogosławieństw , czyli mają WIĘCEJ UCZYNIĆ NIŻ SAM BÓG PO JEGO ODEJŚCIU , więcej niż doskonała liczba SIEDMIU ŚWIEC Z MENORY , JEDNAKŻE NIC NIE UCZYNIĄ BEZ MOCY BOŻEJ , GDYBY PRZESTALI ŚWIECIĆ JEDNYM ŚWIATŁEM . tak więc uczyńmy wszystko co nam nakazane aby wraz z Chrystusem dawać świadectwo ...

ewa maria, 2017-11-29 23:17:28

Chcąc być fajną żonką...jeździłam czasem z mężem na ryby. Łowiliśmy zawsze na 2 wędki. Były sieje, leszcze, okonie i szczupaki na Warmii, były karpie i pstrągi w okolicznych stawach i jakieś rybki z zalewu w Poraju... ale najbardziej lubiłam połowy w Popradzie w okolicy Muszyny - sposobem na bombę (przydawały się wtedy stare druciane wałki do włosów, gdzie upychaliśmy płatki owsiane - przyciśnięte ciężarkiem i powoli wypłukiwane przez rzekę). Wtedy brały świnki i brzany. Zdarzało się, że aby taką ilość ryb przywieźć do domu, musieliśmy je na miejscu smażyć, układać w słoje i przykrywać octowo - ziołową zalewą. Pychota. Aleś mi o. Michale dał powód do wspomnień... Dziś ryb nie łowię... ale - choć samej przydarza mi się jeszcze czasem zachłysnąć - próbuję pomagać co niektórym ludziom obok - oddychać Bożym powietrzem.

Subskrybuj newsletter!

Jeśli chcesz codziennie wieczorem otrzymywać komentarz video na kolejny dzień, wpisz się na listę mailingową.

Kontakt

Zachęcam, by przekazywac wszystkim zainteresowanym wiadomość o
"Kilku słowach o Słowie",
aby ta wspólnota osób pochylonych nad Ewangelią, która daje życie,